Cumartesi, Şubat 20, 2010

Ubuntu...

Dehşet bir şey keşfettim...



Ubuntu. İsmi ilk başta hiçbir anlam ifade etmiyor olabilir, ama içeriği çok şey ifade ediyor kanımca. Sıralayalım ;


1) Tamamen ücretsiz ve harikulade bir işletim sistemi. Bilgisayara minimum düzeyde yük bindiriyor ve bilinen tüm programlarla uyumlu.

2) Empathy adlı messenger benzeri programıyla Yahoo, Gmail, MSN, Jabber, AOL, QQ ve diğer tüm chat hesaplarını kullanabiliyorsunuz.

3) Web tarayıcısı Internet Explorer yerine Mozilla Firefox.

4) Fotoğraflarınızı yanlızca sağ tıklayarak Flickr, Facebook ve benzeri sitelerde anında yayınlayabiliyorsunuz.

5) Rhythmbox adlı çoklu ortam programı Last.fm, YouTube gibi sitelere tek tıkla bağlı. Aslen bu işletim sisteminin günümüz internet çağına uygun olarak tasarlandığını düşünmekteyim.

6) Office programı benim yıllardır kullandığım ve çok memnun olduğum OpenOffice. Hani şu metni anında kayıpsız biçimde .pdf'ye çeviren.

7) Solitaire dışında oynanabilecek bir çok oyunu var. Aynı zamanda kurulumdan sonra siteden ücretsiz oyunlar da yükleyebiliyorsnuz. Tuhaf bir cümle oldu bu, doğrusu : "sitedeki tüm oyunlar zaten ücretsiz."

8) Ve her şeyin ötesinde. Ubuntu'yu kurmak size 2gb online harddisk sağlıyor. Ben böyle şeyi ne gördüm ne duydum kardeşim.



Tekrar belirtmek istiyorum, bu işletim sistemi ücretsiz. Sitesinden indirebildiğiniz gibi duyduğum kadarıyla Fransa'ya ufak bir mail atıyorsunuz, size ücretsiz olarak CD'sini yolluyorlar. Evet, çoook kibar adamlar bunlar.

Zaten ben bekliyordum o kendini beğenmiş Windows'a tam benlik bir rakip çıksın diye. Sanki beyaz atlı prensim gelmiş gibi oldu. Yıllardır bu günü bekledim ben.

Son olarak http://www.ubuntu.com/ demek istiyorum. Tıklayın abi, yapın bunu.

2 yorum:

Lost in History dedi ki...

ben surekli ubuntu kullaniyorum, virutik enfeksiyon kapmiyor bir de, bir de zubuntu var ayni aileden, dusuk bellek ve processing power olan pcler icin.

dif dedi ki...

aa şahaneymiş, ben hakikaten iyice araştırayım bunu da kurayım. iki yıldır - neden bilmem - vista kullanıyorum, bu ubuntu bana ilaç gibi gelecek =)

Related Posts with Thumbnails